piątek, 20 marca 2020

Pyszna sałatka makaronowa z jajkami



Jest mi wyjątkowo przykro,
że przyszło nam zmagać się z wirusem
na tak wielką skalę.
Przed nami czas obaw, lęków i troski o najbliższych, ale też okres wiosenny.
Mam nadzieję, że mimo wszystko będziecie
tu do mnie zaglądać po odrobinę inspiracji.
Jestem ciekawa, co gotujecie w tym ciężkim okresie.
My głównie dania tunezyjskie,
ale od czasu do czasu mamy ochotę
na sałatki,
których na progu wiosny domaga się organizm.
Dzisiejsza sałatka z makaronem jest bardzo łatwą propozycją na obiad
lub kolację.
Z dodatkiem ciemnego pieczywa
smakuje świeżo i wiosennie,
zwłaszcza po lekkim schłodzeniu.

Makaronowa sałatka z jajkami

Składniki:

200-300 gr drobnego makaronu
4 -5 jajek ugotowanych na twardo
kawałek zielonego ogórka
kilka pomidorków koktajlowych
2 łyżki kukurydzy z puszki
1 duży kubek jogurtu naturalnego
2 łyżki majonezu
1 cebula
1 duży ząbek czosnku
świeży koperek
sól, pieprz z młynka
słodka, mieloną papryka

Gotuję makaron al dente i pozostawiam do ostygnięcia.
Jogurt mieszam z majonezem, przeciśniętym przez prasę czosnkiem i przyprawami.
Do ostudzonego makaronu dodaję posiekaną cebulę, pokrojony w kostkę ogórek, połówki pomidorków oraz kawałki jajek (gruba kostka ). Całość mieszam z sosem jogurtowym i posiekanym koperkiem. W razie potrzeby doprawiam i odstawiam na pół godziny w chłodne miejsce.
Sałatkę podaję z ciemnym pieczywem.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.