środa, 7 lipca 2021

Letnia sałatka z marchewkowym dressingiem


Ta sałatka jest prawdziwie letnia i nieskomplikowana. Powstała w banalny sposób, bo zastanawiałam się, co zrobić z nadmiarem ugotowanych ziemniaków w łupinkach. Wykorzystałam te malutkie, które są idealne do dań salatkowych. Chciałam tę sałatkę zrobić nieco inaczej, nie jak zazwyczaj z sosem czosnkowym czy jogurtowym. Dodałam jej ostatniego szlifu dzięki sokowi z marchewki. Dzięki temu nabrała ładnej, letniej barwy.

Letnia sałatka z marchewkowym dressingiem

6-8 małych ziemniaków

2 jajka na twardo

połowa niedużej sałaty lodowej

2-3 rzodkiewki

1 mały zielony ogórek

 1 łyżka kukurydzy z puszki

świeży koperek i natka pietruszki

Na dressing: 

4 łyżki soku marchewkowego

1 łyżeczka octu winnego

1 łyżka jogurtu naturalnego

pół łyżeczki musztardy

szczypta soli, pieprzu i mielonego czosnku

Ziemniaki gotuję w łupinach, po czym obieram i kroję na połówki. Na półmisku układam pokrojoną sałatę lodową, na środku połówki małych ziemniaków i ćwiartki jajek, naokoło rozrzucam pokrojoną rzodkiewkę, ogórki i kukurydzę. Całość polewam dressingiem i posypuję posiekanym koperkiem i natką pietruszki.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.