sobota, 23 marca 2024

Expresowy obiad na świąteczny stół

 


Moje przedświąteczne przygotowania zawsze są intensywne. Co roku przygotowuję uroczyste śniadanie w pierwszy dzień świąt i wystawny obiad. Z wielką przyjemnością opracowuję świąteczne menu i z zapałem przekształcam moje wizję na konkretne dania. 

Niestety w tym roku pracuję do późnych godzin w Wielką Sobotę, co skłoniło mnie do pewnych rozmyślań. Może do moich świątecznych zestawów dołączyć coś dla zapracowanych i zabieganych ? 

Oto jedna z moich propozycji, która dodatkowo nie należy do tych ciężkich dań, po których nie macie siły odejść od stołu. Do ugotowanego na sypko ryżu dołączyłam  warzywa w meksykanskim stylu i specjalność kuchni bałkańskie, ćevapćići . Te ostatnie możecie zastąpić mini kotlecikami mielonymi lub skrzydełkami, które można ładnie ułożyć na półmisku wokół ryżu.

Ekspresowy obiad świąteczny

Składniki:

250-300 gr ryżu 

opakowanie mieszanki warzyw w stylu meksykańskim

250-300 gr ćevapćići ( opcjonalnie kotleciki mielone lub skrzydełka )

sałata lodowa, roszpunka, pomidory, rzodkiewki, ogórki, oliwki, koperek, sos musztardowo-miodowy

Na deser muß jablkowo- bananowy z owocami 

Gotuję ryż na sypko, układam na dużym półmisku lub talerzu. Podsmażam mieszankę warzyw z dodatkiem, lekko doprawiamy solą, pieprzem i szczyptą ostrej papryki. Dodaję trochę wody, aby powstał lekki sos. Warzywa układam na ryżu. 

Podsmazam cevapici, które w Niemczech są bardzo popularne i łatwe do kupienia. Zamiast nich możecie zrobić lub dodać gotowe mini kotleciki z mięsa mielonego lub usmażyć skrzydełka. Gotowe mięso układam naokoło ryżu.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.