czwartek, 23 września 2021

Domowe śniadania w La Soukra/ Tunis

Wrześniowe słońce wprawia mnie w letnio - pogodny nastrój. Wypadałoby kupić wrzosy, dynię i zapalić energetyzujące świece, zaszyć się pod kocykiem i sięgnąć po ulubioną mieszankę herbat. Uwielbiam te klimaty, ale jeszcze nie jestem na nie gotowa. Co prawda poranki bywają rześkie, ale sloneczne promienie nie pozwalają mi zapomnieć o lecie. Z chęcią  sięgam do tegorocznych tunezyjskich wakacji, w czasie których tradycyjnie zahaczyliśmy o Tunis. Kilka dni spędziliśmy w nowoczesnym apartamencie w tym mieście. Udało nam się uciec od wielkomiejskiego zgiełku i zamieszkaliśmy w La Soukra, jednej z części tuniskiej metropolii.

Zapraszam Was na śniadanie i spacer w tym pięknym miejscu. Zobaczcie jak bardzo odbiega od wyobrażeń o tradycyjnej Tunezji. Jest nowocześnie, czysto, w budynku mieszka concierge, który zadba o Wasze bezpieczeństwo. Wieczorami w holu wyleguje się wypielęgnowany kot, który jest najlepszym dowodem zamożności tego miejsca.

W pobliskimi markecie na zwyczajnych zakupach możecie spotkać osoby z życia publicznego. Nam się udało stanąć twarzą w twarz, a raczej maseczką w maseczkę z Sami Fehri. Pomimo tak bliskiego spotkania z moim ulubionym tunezyjskim moderatorem, nie odważyłam się na wspólne selfie. Uznałam, że pewne rany są zbyt świeże i dużo złego działo się wokół jego osoby, aby mu zakłócać powrót do normalnego życia ( Google da Wam wyjaśnienia, ja nie ruszam tematów politycznych ). Jeśli macie ochotę na więcej tunezyjskich gwiazd, to udajcie się do położonego tuż obok Gammarth. Tutaj czekają na Was kluby ze znanymi muzykami, DJ-em i tancerzami. A po nocnych szaleństwach można przygotować ekspresowe śniadanie . Nie ma opcji, aby Wam nie smakowało, a to dzięki pobliskiej piekarni. Cudowne broszki, rogaliki, chrupiące bagietki, jak zwykle, mnie nie rozczarowały. Te produkty możecie kupować w Tunezji w ciemno. Do kompletu wystarczy dołożyć omlet z kremowym serkiem, rozgrzane od słońca pomodory, sok z pomarańczy, kawę z mlekiem i udany poranek zagwarantowany.




















Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.