czwartek, 30 września 2021

Sałatka z kurczakiem i smażonymi warzywami


Powoli wprowadzam do codziennego jadłospisu elementy typowe dla jesieni. Robię to stopniowo, aby łagodnie przejść do produktów wrześniowych i wykorzystać ostatnie dobrodziejstwa lata. 

Uwielbiam sałatę, często bez wyszukanych dodatków, z odrobiną vinegret. Teraz, gdy dni stają się chlodniejsze, postanowiłam nieco zmodyfikować moją ulubioną sałatę.. Do świeżych liści dodałam kawałki smażonych warzyw i kurczaka. W ten sposób uzyskałam wersję na ciepło, ktora idealnie pasuje do tej pory roku.

Sałatka ze smażonymi warzywami i kurczakiem

200 gr piersi z kurczaka

200 gr pieczarek

połówki kolorowych papryk

kilka rzodkiewek

szczypiorek

kilka liści dowolnej, zielonej sałaty

do kurczaka: sol, pieprz do smaku, łyżeczka słodkiej papryki 

olej do smażenia

Kurczaka kroję w podłużne kawałki, dodaję przyprawy i smażę na rumiany kolor na niewielkiej ilości oleju. Zdejmuję z patelni, smażę pokrojone pieczarki, kawałki papryki, a na koniec pokrojoną rzodkiewkę i posiekany szczypiorek.

Jeszcze ciepłe mięso, pieczarki i warzywa ukladam na lisciach sałaty. Polewam powstałym w czasie podsmażania sosem.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.