sobota, 30 lipca 2022

Wegetariański zestaw na letni oibiad

Przyzwyczaiłam się do obiadów z mięsnym dodatkiem, bo takie z reguły serwowałam w niedzielne popołudnia. Takie były też standardy wyniesione z mojego rodzinnego domu. Bardzo lubię warzywa i już wcześniej próbowałam je przemycać pod różną postacią. niestety bezskutecznie próbowałam wprowadzić dla męskiej części wegetariańskie posiłki. Zawsze było marudzenie, wybrzydzanie i po godzinie od posiłku szukanie czegoś konkretnego do zjedzenia.

Teraz jestem panią samą dla siebie i ustalam własne reguły. Jeśli dorosłe dzieci nie są chętne na warzywny obiad, to oferuję wizytę "na mieście" W mojej ofercie dostępny jest aktualnie obiad z sezonowymi warzywami i owocami. Tradycyjnie nie ,może zabraknąć inspiacji kuchnią śródziemnomorską. Jest to zdecydowanie mój ulubiony kierunek kulinarny. Zapraszam więc Was na słoneczny obiad. Pamiętajcie, że lato nie trwa  wiecznie i teraz jest doskonała pora na wspólne posiłki na powietrzu.

Przykładowy zestaw wegetariański na lato:

- gnocchi podsmażane z paskami kolorowej papryki i cebulą

- tunezyjska ojja z pomidorami, cebulą i jajkami

- pieczone brzoskwinie z dodatkiem odrobiny masła, ciemnego cukru trzcinowego, podane z zimnym jogurtem greckim

Ojja / shakshuka z pomidorami

Składniki:

4-5 średnich pomidorów z krzaczka ( spażone wrzątkiem, zdjęta skórka )

1 średnia cebula. mały ząbek czosnku, sól, pieprz do smaku, pół łyżeczki tebl ( mieszanka z suszoną kolendrą), szczypta słodkiej , mielonej papryki, olej do smażenia

2 jajka, kilka czarnych oliwek

Pomidory kroję w grubą kostkę, cebulę w pióra i podsmażam je wraz z posiekanym czosnkiem i przyprawami . Początkowo nie dolewam wody, bo pomidory wypuszczą odpowiednią ilość soku. Po ok. 14 min lekkiego podsmażania dodaję pól szklnki wody, gotuję przez chwilę, po czym dodaję 2 rozbełtane jajka. Dobrze mieszam i pozostawiam do momentu aż jajka połączą się z pomidorami i sosem.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.