sobota, 18 marca 2023

Pyszna wiosenna sałatka z falafel


Uwielbiam falafel i często go przygotowuję w domu. Jest to wyjątkowo wdzięczne zajęcie i samo lepienie kulek pozwala mi się wręcz zrelaksować. Przepis na domowe kotleciki z ciecierzycy umieszczałam już wcześniej na blogu. Kiedy nie mam czasu, a chcę zrobić zdrową, efektownie się prezentującą sałatkę, wówczas sięgam po gotowy produkt. Nie bójcie się ich używać. bo niekiedy ratują życie i pozwalają wyczarować fajne danie w parę minut.o

Do dzisiejszej sałatki wykorzystałam gotowy falafel z mojego ulubionego sklepu z produktami bio. Dzięki temu mam gwarancję na wysoką zawartość cieciorki, a nie nieokreślone zapelniacze. Dodatkowo orientalnemu charakterowi dania dodają arabski i turecki chleb.

Kolorowa sałatka z falafel

Składniki:

1 opakowanie - 250 gr gotowego falafel

salata rzymska

sałata radicchio 

1 zielony ogórek

kilka pomidorków koktajlowych

kilka rzodkiewek

kilka kolorowych oliwek

2-3 średnie ogórki konserwowe

pół czerwonej cebuli

Sos do sałaty: 3 łyżki oliwy, 2 łyżki wody, 2 łyżki octu winnego, szczypta mielonego czosnku, sól, pieprz do smaku

Dip 1: 2 łyżki pasty tahini, 2 łyżki gęstego jogurtu, sok z połówki cytryny

Dip 2: 3 łyżki gęstego jogurtu, pół łyżeczki mielonego czosnku, szczypta soli i pieprzu

Na półmisku lub dużym talerzu układam porwane liście sałaty. i falafel. Możecie użyć dowolnej mieszanki sałat. Ładnie prezentuje się czerwona odmiana. Dodaję pokrojone na kawałki ogórki ( konserwowe na mniejsze), pomidorki, rzodkiewkę i cebulę w piórka. Dodaję oliwki i całość polewam sosem vinegrette.

Sałatkę jemy z kawałkami pysznego tureckiego chleba z czarnuszką lub nakładamy 2-3 kawałki falafel wraz z dodatkami, polewamy dowolnym dipem, po czym zawijamy w arabski chleb.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.