niedziela, 14 maja 2023

Ekspresowy obiad z gnocchi, kurczakiem i szparagami

 


Uwielbiam szparagi i w czasie ich sezonowej świetności staram się korzystać z ich dobrodziejstw. Bezdyskusyjnie najlepiej smakują mi w wersji saute z dodatkiem sosu holenderskiego, ale często wykorzystuję je jako element dodatkowy do codziennych dań. 

W tygodniowym menu zawsze znajdziecie u mnie jakieś danie jednogarnkowe. Jest to bardzo praktyczny sposób na obiad dla wszystkich członków rodziny. Często sięgam po gotowe gnocchi, które idealnie nadają się na ekspresowy obiad. Co do nich dodacie, to już należy do afery Waszych fantazji, no i oczywiście możliwości. Ja tym razem dodałam kawałki piersi z kurczaka i pokrojone szparagi. Dodatek słodkiej papryki i curcumy sprawia, że gnocchi nabierają pięknego, żółtego zabarwienia.

Ekspresowy obiad z gnocchi, kurczakiem i szparagami ( duża porcja ):

500 gr gotowych gnocchi

250-300 gr piersi z kurczaka

4-6 zielonych szparagów

Do kurczaka: pół łyżeczki curcumy, pół łyżeczki słodkiej czerwonej papryki, szczypta płatków chili, sól, pieprz do smaku, odrobina soku z cytryny

Doprawiam pokrojonego na kawałki kurczaka i odstawiam do lodówki na 15 minut. Smażę kurczaka na dużej patelni przez ok 20 min. Dodaję gnocchi i podsmażam wraz z mięsem przez kolejne parę minut, aż nabiorą miękkości i złocistego koloru. Na koniec wrzucam pokrojone i podgotowane wcześniej w wodzie szparagi 






2 komentarze :

  1. Rewelacyjny przepis. Robi się naprawdę ekspresowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 naprawdę w ciągu tygodnia jak znalazł 😋

      Usuń

Jestem ciekawa Twojej opinii.