wtorek, 9 czerwca 2015

Polski obiad na letnie dni


Przed nami sezon na letnie, upalne obiadki.
Mam nadzieję, że czeka mnie gotowanie przy otwartych
na świat oknach,
wśród szumu letnich liści
i rozszalałych odgłosów ptaków.
W tak cudownych warunkach zniosę nawet pękającą od gorąca skalę termometru
i  bulgocące pokrywki od garnków.
Z jedzeniem będzie różnie,
bo w codziennym menu na pewno zagoszczą lody.
Gdybym tylko dała się wpędzić w kompletnie beztroski nastrój
i przymknęła oko na obiady,
to mrożone desery mogłyby się stać jedynym posiłkiem w ciągu dnia.
Nie, moje dzieci nie miałyby z tym żadnego problemu.
W swoich zaplanowanych na lato zestawach mam czysto polski posiłek,
który wielokrotnie się sprawdził w czasie upalnych wakacji.
Do takiego obiadu bez trudu przekonacie swoje pociechy,
a i dorośli nie przejdą obok niego obojętnie.
Poza tym jest wyjątkowo prosty i szybki w przygotowaniu,
a to przecież zaleta letniej kuchni.


Letni obiad w polskim wydaniu

Składniki:

2 piersi z kurczaka
1 kg młodych ziemniaków
1 jajko
1 szklanka bułki tartej
2 zielone ogórki
1 szklanka śmietany wymieszanej z jogurtem naturalnym
koperek do posypania
sól, pieprz, ostra papryka

W zestawie: młode ziemniaki z koperkiem, kawałki piersi z kurczaka w panierce, kawałki piersi z kurczaka przyprawione ostrą papryką, mizeria ze śmietaną i jogurtem naturalnym, pomidorki koktajlowe






















Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.