poniedziałek, 29 czerwca 2015

Szybkie spaghetti ze szparagami



Chcecie szybki obiad na letnie dni,
no to proszę.
Przedstawiam Wam jeden z moich ulubionych.
Co prawda wolę dania z większym rozmachem,
ale dzisiaj praca, ręczne pranie, wywieszanie, suszenie,
sadzenie kolejnych ziół, podlewanie kwiatów,
sprzątanie po obiedzie, obiad na jutro,
ufff, chyba odkryłam, że mam zadatki na domowego robota.
Zero czasu na odpoczynek, na ukochaną książkę,
na leniuchowanie czy zwykłe, ludzkie marudzenie.
Dzisiaj gotuję pod swoje dyktando.
Jeśli domownicy mają ochotę się dołączyć,
to zapraszam,
dzisiaj ja tu rządzę.
Na szczęście udało mi się jeszcze upolować szparagi,
bo one są głównym składnikiem do makaronu.
Do spaghetti nie muszę Was chyba zachęcać,
więc ...do dzieła i smacznego !


Spaghetti ze szparagami

Składniki:

500 g spaghetti
1 opakowanie zielonych szparagów
5-6 łyżek oliwy
1 duży ząbek czosnku
sól, pieprz, oregano i bazylia wg uznania
parmezan do posypania

Etap pierwszy:

Na dużej patelni stopniowo podgrzewam oliwę, dodając do niej czosnek przeciśnięty przez praskę. Mieszam przez 1-2 min uważając, aby nie za bardzo zrumienić czosnek. Na koniec dodaję przyprawy.

Etap drugi:

Spaghetti gotuję w osolonej wodzie z niewielką ilością oleju. W tym samym czasie obcinam ogonki szparagów i pozostałe części gotuję przez 2 min w lekko osolonej wodzie z odrobiną cukru.

Etap trzeci:

Ugotowane, jeszcze gorące spaghetti mieszam z sosem z oliwy, posypuję parmezanem, a na wierzchu układam szparagi.






1 komentarz :

Jestem ciekawa Twojej opinii.