piątek, 19 czerwca 2015

Jajka i oliwki ukryte w makaronowej zapiekance


Już pewnie wcześniej zauważyliście,
ze zapiekanki są w mojej kuchni ważnym elementem.
Mam do nich sentyment,
bo często ratowały mnie z opresji.
Nieoczekiwana wizyta, dość przejrzysta lodówka
czy pozostałości z poprzedniego dania, z którymi nie wiadomo,
co zrobić.
Zapiekanka od razu odkrywa tu swoje niepodważalne zalety:
wykorzystanie pozostałości w kuchni i niebanalny smak.
Jest doskonałym towarzyszem w czasie pikników,
niezawodnym, bo zawsze się udaje.
Mam dla Was propozycję makaronowej zapiekanki z kurczakiem,
której tajemniczym składnikiem są...jajka na twardo.
To pomysł mojego męża, który do gotowania ma złote ręce,
a jego kulinarna wyobraźnia jest na najwyższym poziomie mentalnym.
Podziwiam go za eksperymenty i wyjątkowo udane łączenie smaków.


Makaronowa zapiekanka z kurczakiem, jajkami i oliwkami

Składniki:

500 g makaronu w formie kokardek
300 g piersi z kurczaka
4 surowe jajka
2 jajka ugotowane na twardo
200 g twardego sera żółtego
lub 1 kremowy serek topiony
łyżeczka proszku do pieczenia
natka pietruszki
kilka oliwek
łyżka tartej bułki
sól, pieprz

Etap pierwszy:

Gotuję makaron ( u mnie kokardki ) al dente

Etap drugi:

Najpierw robię sos z mięsa.. Na patelni podsmażam pokrojonego w małe kawałki kurczaka, doprawionego solą, pieprzem i odrobiną papryki. Później dodaję drobno pokrojoną cebulę, a po 5 min stopniowo dolewam wodę i gotuję przez ok.30 min.

Etap trzeci

W dużej misce dobrze mieszam wszystkie jajka. Następnie do masy wlewam sos z kurczaka, wrzucam tartą bułkę i łyżeczkę proszku do pieczenia. Dobrze wszystko mieszam, a następnie dodaję ugotowany wcześniej makaron oraz starty ser żółty lub serek topiony. Część makaronu przekładam do formy do pieczenia, kładę  kilka oliwek i pokrojone na plastry jajka na twardo, a następnie ponownie układam makaron.
Zapiekankę piekę w temperaturze 180 stopni przez 30 min.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.