poniedziałek, 15 czerwca 2015

Najłatwiejszy biszkopt z truskawkami



Na swojej ulubionej liście z ciastami,
które zawsze się udają mam i to dzisiejsze.
Tego rodzaju biszkopt nigdy mnie nie zawiódł,
a jest na tyle przyjazny,
że akceptuje wszystkie sezonowe owoce.
Oczywiście nie można go zbytnio obciążać,
bo wtedy się obrazi
i pokaże swoje groźne, zakalcowe oblicze.
Myślę, że macie już przygotowane ulubione owoce,
zatem do dzieła !
Ja w ciasto powtykałam ukochane truskawki,
których zapach przypomina mi najlepsze lata dzieciństwa.


Biszkopt z truskawkami i kruszonką

Składniki:

5 jajek
1 szklanka drobnego cukru
1 cukier waniliowy
1,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/3 szklanki oleju
1 i 1/5 szklanki truskawek
łyżeczka proszku do pieczenia

Kruszonka:

1 szklanka maki
3/4 szklanki cukru
pół szklanki miękkiego masła

Jajka miksuję z cukrem i cukrem waniliowym na najwyższych obrotach na gładką masę, następnie wlewam olej i ponownie miksuję. Dodaję mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia i łyżkę mąki ziemniaczanej. Po lekkim zmiksowaniu przelewam ciasto do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy. Wierzch posypuję bułką tartą, a następnie układam na niej pokrojone truskawki. Posypuję kruszonką zrobioną z mąki, cukru i masła.
Ciasto piekę w temperaturze 180 stopni przez 25-30 min, a następnie w 150 stopniach przez kolejne 20 min.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.