sobota, 14 sierpnia 2021

Zestaw obiadowy na lato

Na letni obiad rodzinny czy kolację przygotowuję często zestawy o zróżnicowanym stylu. Jest to bardzo wygodna forma serwowania posiłków. Każdy może sięgnąć po ulubione danie i nałożyć porcję według uznania. 

Dzisiaj mam propozycję dla miłośników owoców morza. Makaron z sosem beszamelowym urozmaiciłam kilkoma krewetkami. Zrobiłam dodatkową porcję jedynie z cukinią dla tych, którzy z morskimi smakami są na bakier. Na letni obiad nie mogło zabraknąć fasolki szparagowej, obowiązkowo z bułką tartą podsmażoną na maśle. Do zestawu dodałam frytki, na które zawsze znajdą się chętni. 

Makaron z beszamelem i krewetkami

W małym garnku roztapiam 2 łyżki masła, dodaję łyżeczkę mąki i mieszam szybkimi ruchami. Wlewam pół szklanki mleka, a po lekkim zagotowaniu dodaję wodę, odrobinę soli i pieprzu. Krewetki doprawiam sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi, odrobiną mielonego czosnku i sokiem z cytryny. Smażę krótko z obu stron.

Ugotowany makaron mieszam z sosem beszamelowym. Jeśli sos jest za gęsty, wówczas dodaję gorącą wodę.

W osobnym garnku gotuję fasolkę. Gotową  polewam roztopionym masłem z bułką tartą.

Makaron z cukinią:

Kroję w kostkę cukinię i podsmażam na maśle, dodając trochę soli i ziół prowansalskich. Ugotowany makaron posypuję podsmażoną cukinią.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.