środa, 8 lutego 2017

Tagliatelle z mulami w białym sosie




Czy wiecie,  jak zadowolić nastoletniego syna ?
Powiecie,  że najnowszą grą,  nowoczesnym telefonem z funkcjami,  które z mojego mózgu robią dżunglę czy też biletem na mecz ulubionej drużyny?
Pewnie macie rację,  bo to najprostszy sposób wykrzesania z młodego gniewnego krzty radości.
Moje metody bardziej zmierzają w kierunku troskliwej matki,  która w nastolatku widzi zagłodzoną istotę.
Mój syn uwielbia mule. 
Nawet kaszel niczym u gruźlika i katar do pasa nie przeszkodzą mu w zjedzeniu porządnej miseczki skorupiaków.
Pomyślałam,  że może skorzystacie z przepisu na szybkie, a jednocześnie wykwintne danie z mulami.

Tagliatelle z mulami w białym sosie

Składniki :

500g muli
250g makaronu typu tagliatelle
2 łyżki masła
2 łyżeczki mąki pszennej
1-1,5 szkła mleka
opcjonalnie cytryna i natka pietruszki

Mule płaczę dokładnie pod zimną wodą i gotuję przez 2-3 min do otwarcia muszli.
W garnku rozmawiam masło,  dodaję mąkę,  szybko mieszam i stopniowo dole wam mleko. Dodatkowo wlewamy pół szklanki wody,  w której gotowały się mule. Sos gotuję jeszcze przez chwilę,  dodaję sól.
Ugotowany wcześniej makaron polecam sosem,  na wierzchu układam małże,  wierzch posypuję pieprzem z młyńska i świeżą natką pietruszki.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.