niedziela, 22 marca 2020

Ekspresowy sos wegetariański do makaronu


W czasie minionego, wyjątkowo ciężkiego tygodnia przygotowałam bardzo szybkie
i proste danie,
które moja rodzina mogłaby jedynie podgrzać
lub zamrozić i przechować na inny dzień.
Wiem, że wielu z Was wykorzystuje
przymusowe urlopy, spędza czas w domu
z nadzieją na dobre wiadomości.
Ja ciągle jestem aktywna zawodowo,
za co oczywiście jestem wdzięczna losowi
i mojemu niemieckiemu pracodawcy.
Wiąże się z tym oczywiście brak czasu,
bo przed wyjściem staram się przygotować rozsądny obiad.
Ten dzisiejszy powinien przypaść Wam do gustu, bo jest nieskomplikowany,
a do tego bardzo uniwersalny.
Sos możecie wykorzystać zarówno do makaronu, jak i do ryżu lub po prostu zjeść ze świeżutką bułką.

Wegetariański sos do makaronu

Składniki:

2 marchewki
1 puszka pokrojonych pomidorów
kawałek zielonej części pora
po małym kawałku pietruszki i selera
mała cebulka
ząbek czosnku
sól, pieprz, łyżeczka czerwonej, ostrej papryki
pół łyżeczki curcumy
kilka zielonych oliwek
olej do smażenia

Warzywa kroję w kostkę, podsmażam z dodatkiem posiekanej cebuli i czosnku i pomidorów.  Mieszam wielokrotnie, aby połączyły się wszystkie składniki.
Dodaję przyprawy, a po 5 min podsmażania wlewam szklankę wody. Gotuję pod przykryciem przez 10-15 min, w zależności od miękkości marchewki. W razie potrzeby redukuję lub zwiększam ilość wody. Na koniec dodaję oliwki.
Sos podaję z makaronem, ryżem lub tyłko z pieczywem ( tu po zmniejszeniu ilości sosu ).



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.