sobota, 19 września 2020

Obiad na upalną końcówkę lata

 


Jestem zachwycona pierwszą połową września.

Jest pięknie, słonecznie, wręcz upalnie. Nie przeszkadza mi, że brak mgły i deszczowych poranków. Upajam się ostatnimi, tak ciepłymi promieniami słońca, utrwalam tunezyjską opaleniznę.

W te wspaniałe, wrześniowe dni jest czas na prawdziwie letni zestaw obiadowy. Na moim dzisiejszym stole królują warzywa i lekkie sałatki. Kupiłam paprykę, która najlepiej smakuje o tej porze roku, nadzialam ją mielonym mięsem, podałam też pomidory z ziołami i mieszankę salat z ulubionymi dodatkami, schodziłam wodę z cytryną i świeżą miętą.

Jest tak pięknie i radośnie, że trudno myśleć o nadciągającej jesieni. Mam nadzieję, że dużo jeszcze takich dni przed nami, abyśmy mogli zaczerpnąć energii z ożywionej natury.

Letni zestaw obiadowy:

połówki papryk nadzianych mięsem mielonym w sosie pomidorowym

ćwiartki pomidorów z ziołami pieczone przez 20 min

sałatka z dowolną sałatą, z jajkiem na twardo i tuńczykiem

sałatka z fetą, zielonym ogórkiem, pomidorem, oliwkami, czerwoną cebulą, z sokiem z cytryny i oliwą

bajgle z sezamem, masło

schlodzona woda z cytryną i świeżą miętą

Sałatki składają się z wymienionych składników. Polewalam je sosem z odrobiny oliwy, octu winnego, kilku kropli cytryny i szczypty mielonego czosnku.

Połówki papryk nadziewam mielonym mięsem z wołowiny ( może być też mieszane). Mięso podsmażam najpierw z czubatą łyżką koncentratu pomidorowego, małą , posiekaną cebulką i ząbkiem czosnku, a następnie gotuję z dodatkiem wody przez ok. pół godziny. Połówki papryk nadziewam mięsem, zapiekam w piecyku przez ok. 20 min. Posypuję startym serem i natką pietruszki.









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.