poniedziałek, 10 grudnia 2018

Najłatwiejsze ciasteczka cynamonowe

9

Mam przeogromną potrzebę pieczenia ciasteczek.
Całe Niemcy przygotowują słynne Plätzchen, czyli klasyczne świąteczne ciasteczka i te coraz bardziej wyszukane.
A musicie wiedzieć, że powstają tego kilogramy i po udekorowaniu znikają
w pięknych puszkach lub są rozdzielane
wśród znajomych i przyjaciół.
Niestety moje grudniowe dni chyba naprawdę stają się coraz krótsze,
bo na nic nie starcza mi czasu.
Znalazłam jednak sposób, aby wciągnąć się w wypiek ciasteczek.
Zaczęłam od bardzo prostych o cynamonowym smaku.
Może się skusicie, bo są bardzo proste w wykonaniu i doskonale smakują z popołudniową kawą.

Najłatwiejsze cynamonowe ciasteczka

Składniki :

250 gr mąki pszennej
130 gr cukru pudru
1 żółtko
2 łyżki mleka
150 gr masła
1,5 łyżeczki mielonego cynamonu
szczypta soli
Dodatkowo :
1 żółtko
2 łyżki mleka
20 gr płatków migdałowych

Przesiewam mąkę, dodaję cukier, cynamon i szczyptę soli. Do dziury w cieście dodaję posiekane masło, żółtko i mleko. Szybko wyrabiam ciasto i w formie kuli, owinięte w folię kuchenną, wstawiam na godzinę do lodówki.
Po upływie czasu rozwałkowuję ciasto na grubość 4 mm. W miseczce mieszam żółtko z mlekiem, smaruję tą mieszanką ciasto, posypuję płatkami  a następnie kroję w romby o szerokości 3 cm. Wyłożone na papier ciasteczka piękę w temperaturze 180 stopni przez ok. 15 min.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.