poniedziałek, 1 maja 2017

Poczciwa sałatka warzywna


Nie jestem wielką miłośniczką sałatki z warzywami i majonezem.
Nie zmuszam się do umieszczenia jej w repertuarze każdych świąt,
choć w tym roku zrobiłam wyjątek.
Nie powiem, nawet mi wyjątkowo smakowała,
a to pewnie za zasługą nieciekawej aury.
Jeśli mam ochotę na naszą rodzimą sałatkę,
to przyrządzam ją za każdym razem z innym, dodatkowym składnikiem
i podaję na różne sposoby.
W ten sposób popularna sałatka może stać się
prostym urozmaiceniem śniadania czy wiosennej kolacji.

Sałatka warzywna z majonezem

Składniki:

3-4 ziemniaki ugotowane w łupinkach
2 duże marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
1 nieduże jabłko
2 nieduże ogórki kiszone
pół cebuli
3 łyżki zielonego groszku z puszki
3 jajka ugotowane na twardo
sól, pieprz
posiekana natka pietruszki
trochę tuńczyka do dekoracji
kawałki ogórka i pomidora do dekoracji
2 łyżki kukurydzy z puszki do dekoracji
szklanka majonezu wymieszana z dwiema łyżkami jogurtu naturalnego

Po pokrojeniu w małą kostkę ugotowanych warzyw i surowych oraz po odpowiednim wymieszaniu z majonezem i przyprawami, przekładam sałatkę do pucharków. Wierzch dekoruję kawałkami tuńczyka, pomidorów,zielonego ogórka, piórami czerwonej cebuli, kukurydzą oraz kiełkami.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.