czwartek, 2 lipca 2020

Tureckie śniadanie na weekend



Jeśli mnie obserwujecie,
to wiecie, że moją pasją jest kuchnia tunezyjska.
Nie będę zaprzeczać, że większość pomysłów i przepisów na dania jej dotyczy.
Nie jest to moja jedyna miłość,
bo z równym zapałem poświęcam swój czas kuchni tureckiej.
Dość często zobaczycie u mnie śniadania typowe dla tego obszaru kulturowego.
Jestem w nich zakochana i to nie z powodu ilości serwowanego jedzenia, co jego różnorodności.
Talerzyki i miseczki z bogatą, niekiedy prostą zawartością, zachęcają do długiego siedzenia przy stole.
Każdy sięga po ulubione dodatki, nie spiesząc się, ale i nie skupiając się tylko na jedzeniu.
Tutaj ważne są rozmowy, na które niekiedy brakuje czasie w rozpędzonym tygodniu.
Może znajdziecie tu wersję dla siebie i ugościcie znajomych takim śniadaniem, które z powodzeniem może się odbyć w porze obiadu.





Zestaw śniadaniowy:

shakshuka z jajkami i papryką, tym razem bez tureckiej kiełbaski w środku
turecki ser w zalewie z płatkami ostrej chilli, czarnuszką, skropiony oliwą
pasta z papryki i bakłażana
rukola, oliwki
pomidorki, ogórki, rzodkiewka i kuleczki mozzarelli
podsmażane kiełbaski drobiowe
truskawki
miód, dowolna marmolada
pudding waniliowo-czekoladowy
ayran i turecka herbata w szklaneczkach
mini bułeczki

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.