piątek, 12 listopada 2021

Ekspresowe spaghetti z sosem pomidorowym i oliwkami


 Moja dzisiejsza makaronowa propozycja dość często pojawia się na obiad. Jest to ekspresowa wersja spaghetti bez wyszukanych dodatków. Jeśli mnie pytacie, to w zupełności wystarczy makaronu bez mięsa. Skrzydełka dodałam jednak dla męskich członków rodziny. Piekły się w czasie, gdy gotowałam makaron, więc wszystko odbyło się we właściwym czasie i bez zbędnego wysiłku.
Często odgrzewam na drugi dzień pozostałości z obiadu, ale spaghetti smakuje mi najbardziej prosto z wody. Lubię ten moment, gdy sprężyste, jeszcze parujące styka się z sosem. Może dacie się namówić na skromną, makaronową ucztę ?

Ekspresowe spaghetti z oliwkami

Składniki:

300 gr spaghetti
1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku, poł łyżeczki słodkiej, mielonej papryki, szczypta płatków chilli
starty ser do posypania
kilka zielonych oliwek
olej 
opcjonalnie: kilka skrzydełek upieczonych  w piecyku ( sól, mielona papryka )

Koncentrat pomidorowy wraz z przyprawami i czosnkiem podsmażam przez 2-3 minuty, po czym dodaję szklankę wody. Gotuję przez ok.15 min. Przez ten czas dolewam niewiele wody, aby uzyskać odpowiednią gęstość.
Ugotowany al dente makaron polewam sosem, nie mieszam, lecz pozostawiam na wierzchu. Posypuję startym serem, pokrojonymi oliwkami i świeżą natką pietruszki.
Podaję ze skrzydełkami i sałatą z zielonym ogórkiem i rzodkiewką.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.