piątek, 13 stycznia 2023

Ekspresowy makaron z sosem pieczarkowym i tofu

 


Czy tofu należy do moich ulubionych produktów? Zdecydowanie nie,. Tym wyznaniem zapewne nie przypadnę wielu z Was do gustu. Nie znaczy to, ze tofu kompletnie wyeliminowałam ze swojej kuchni. Pojawia się u mnie od czasu do czasu w formie dodatkowego składnika do dania. Najczęściej wybieram wersję wędzoną lub w azjatyckim stylu, bo takim wydaniu najbardziej mi odpowiada. 

Dzisiaj polecam Wam kremowy sos pieczarkowy z opcjonalnym dodatkiem boczniaków, dosłownie 2-3 grzybki, które wykonują cała zadanie. Idealnie komponują się z pieczarkami, a ich obecność ładnie podkreśla smak grzybów. Całość uwieńczyłam lekko podsmażonym wędzonym tofu i posypałam startym pecorino. Jeśli zrezygnujecie z ostatniego i do sosu użyjecie nie pochodzącej od zwierzęcego mleka śmietany, to otrzymacie  pyszny wegański obiad.

Makaron z sosem pieczarkowym i tofu

Składniki:

300 gr dowolnego makaronu

200 gr pieczarek

pół małej cebuli 

2-3 boczniaki ( opcjonalnie )

2 łyżki dobrej, gęstej śmietany lub pochodzenia niezwierzęcego ( opcja wegańska)

sól, pieprz do smaku 

pół wędzonego tofu

łyżka masła lub wegańskiego odpowiednika

łyżeczka mąki do zagęszczenia sosu

starty ser typu parmezan lub pecorino lub opcjonalna wersja wegańska 

Kroję tofu w średnią kostkę i lekko podsmażam na beztłuszczowej patelni. Posypuję szczyptą słodkiej papryki i curcumy.

Obrane pieczarki ( u mnie plus małe boczniaki z zapasów) kroję w plasterki i podsmażam na maśle. Dodaję posiekaną cebulę i jeszcze przez chwilę smażę , a następnie wlewam wodę do przykrycia grzybów. Duszę przez ok. 20 minut, a na koniec wlewam mieszankę śmietany, mąki i odrobiny gorącej wody. Gotuję jeszcze przez 5 minut.

Na talerzu układam porcję makaronu, polewam grzybowym sosem, posypuję serem, a na wierzchu dodaję kawałki podsmażonego tofu.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.