czwartek, 4 lipca 2019

Tortilla z kurczakiem w letnim wydaniu


Na zjedzenie tortilli
w środku nawet najbardziej upalne go lata
nikogo nie trzeba namawiać.
Myślę wręcz, że to najlepsza forma posiłku
o tej porze roku.
Wyobraźcie sobie soczyste mięso, chrupiacą sałatę i nagrzane od słońca warzywa
zawinięte w cieplutką tortillę?
Ulubionym mięsem do tego dania jest oczywiście kurczak, ale mam też miłośników baraniny.
A ta, przyprawiona cuminem smakuje najlepiej.
Kiedy dzieci były młodsze,
rozkladalam na naszym imponującym blacie wszystkie dodatki do placków z tortilli.
Wszystko pięknie nadziewałam, zwijałam i dawałam gotowe do rączki.
Teraz, gdy towarzystwo już dorosło,
każdy obsługuje się sam.
Nie muszę rozmyślać, komu
dodać pomidory, kto zje bez.
Co za luksus po tylu latach.

Tortilla z kurczakiem

Składniki :

duże opakowanie placków tortilla
300 gr mięsa z kurczaka lub baraniny
dowolna sałata
2 pomidory
1 mały ogórek
kilka rzodkiewek
1 czerwona cebula
1duży jogurt grecki
sol, pieprz, ostra czerwona papryka
(do mięsa)
2 małe ząbki czosnku

Pokrojone mięso doprawiamy solą, pieprzem i ostrą papryką. Podsmażam do zrumienienia.
Na każdym placku układam kilka kawałków gotowego mięsa, dodaję pokrojone pomidory, ogórki, cebulę, rzodkiewki, polewam sosem czosnkowym, po czym dokładnie zwijam.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.