poniedziałek, 26 października 2020

Ragout z kurczaka w sosie z kurkumą

Czy to nie jest wspaniałe danie na jesień? Zawiera piękne odcienie żółci, wspaniale pachnie i przygotowuje się je w niecałą godzinę. To moje wystrzałowe danie na dni, kiedy nie mam pojęcia co ugotować. Oczywiście, co jest typowe dla mojej kuchni, sięgnęłam po inspirację z Tunezji. Dzięki kurkumie potrawa ma orientalny smak, a ostra papryka nadaje jej pikantności.

Ragout z kurczaka 

4 dowolne części z kurczaka ( pałki, bioderka)

3 duże ziemniaki

1 mała  cebula

1 duży ząbek czosnku

1 mała czerwona papryka

1 zielona, ostra papryka

sól, pieprz do smaku, 1,5 łyżeczki kurkumy,

pół łyżeczki czerwonej, słodkiej papryki

świeża natka pietruszki

olej do smażenia

Obieram kurczaka ze skóry. układam na patelni, wlewam 2 łyżki oleju, dodaję przyprawy. 

Smażę na małym ogniu, po ok. 2 minutach dodaję posiekany czosnek, a chwilę po tym wlewam szklankę wody. Gotuję przez ok. 20 minut, pamiętając o uzupełnianiu poziomu wody tak, aby przykrywała mięso. Na koniec dodaję pokrojone na duże ćwiartki ziemniaki. Kiedy już się stają miękkawe, wrzucam pokrojoną na duże kawałki czerwoną paprykę, zieloną w całości i cebulę pokrojoną w pióra. Sos po wyparowaniu wody powinien samoistnie zgęstnieć. 

Danie smakuje doskonale z chrupiącą bagietką, oprószone drobno posiekaną, świeżą natką pietruszki.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.