poniedziałek, 4 czerwca 2018

Najłatwiejsze spaghetti z krewetkami


Różne mogą być kulinarne życzenia
na Dzień Dziecka  najczęściej pizza, lody,
żelki czy kosmiczne kształty pianek 
Moje najmłodsze dziecko zażyczyło sobie
spaghetti z krewetkami.
Nie zdziwiła mnie ta prośba  bo od zawsze
uwielbiał kuchnię tunezyjską,
a zwłaszcza owoce morza, już wtedy, gdy
nawet jeszcze nie potrafił poprawnie wymówić"krewetki" 
Życzenie dziecka jest dla mnie rozkazem,
a przyrządzanie frutti di mare niebywałą
przyjemnością.
Uwielbiam, gdy przez kuchnię niesie się zapach morza, cuminu i do tego jestem
spocona jak mysz.
To jak najlepsze wakacje w Tunezji.

Spaghetti z krewetkami

Składniki:

300-400 gr spaghetti
1 puszka krojonych pomidorów
1 łyżka koncentratu pomidorowego
250-300 gr dużych krewetek
2 ząbki czosnku
3 liście lazurowe
łyżeczka cuminu
łyżeczka harissy
sól 
kolorowy pieprz z młynka
olej lub oliwa

W garnku mieszam na zimno 3 łyżki oleju z pomidorami i koncentratem. Dodaję przyprawy i pokrojony na połówki czosnek. Mieszam wszystkie składniki i powoli podsmażam. Początkowo bez dodawania wody, ale kiedy się zredukuje, dolewam ewentualnie trochę. Sos gotuję przez ok. 15-20 min, a na koniec, na ostatnie 5 min wrzucam obrane krewetki.
Dopiero teraz gotuję spagetti, bo najlepiej smakuje jeszcze gorące, prosto z wody, polane sosem. Na wierzchu układam wyjęte z sosu krewetki, posypuję kolorowym pieprzem z młynka i dodaję odrobinę świeżej natki pietruszki.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.