czwartek, 26 maja 2016

Pucharki dobroci i wspomnienia na Dzień Mamy


Od rana sporządzam codzienne zapiski
w notatniku z sentencjami na każdy dzień
autorstwa Reginy Brett.
Oto jaką myśl znajduję na dzisiaj:
"Co zawdzięczasz swojej Mamie ?
Dziś skup się wyłącznie na tym."
Słowa te wpędzają mnie w nostalgiczny nastrój.
Sama jestem mamą trójki nastoletnich dzieci,
więc chciałabym ten piękny dzień spędzić radośnie,
bez sięgania do wspomnień.
Nie chcę, aby myślały, że mnie też może kiedyś zabraknąć...
Kiedy jeszcze śpią, sięgam po cichutku po rodzinne albumy.
Zatapiam się w radosnych chwilach ze wspólnych lat
z najważniejszą kobietą w moim życiu.
Uczucia te są bolesne, bo Jej już nie ma
i nie pobiegnę do telefonu, aby pogadać, pomarudzić,
pokłócić się o sposób na odpowiednie życie,
by odebrać od Niej życzenia ( no, przecież Ty też jesteś mamą ).
Dziękuję Jej za to, że po prostu była zawsze obecna w moim życiu,
że zaakceptowała moje ciągoty w świat
i namawiała do kolejnych podróży,
biorąc pod opiekę moje trzy diabełki,
że w końcu zrozumiała moje życiowe wybory
i nie próbowała na siłę zmieniać moich szaleństw.
Po czasie jestem Jej wdzięczna nawet za to,
że umarła tu, przy mnie,
bo mogłyśmy być do końca tak blisko...

Owocowy mini serniczek w pucharkach

Składniki:

250 g mascarpone
300 g śmietany 30 %
2 łyżki cukru pudru
200 g dowolnych ciasteczek zbożowych
50 g masła 
1 banan
kilka truskawek, borówek, kiwi, maracuja
2 łyżki dżemu jeżynowego

Ciasteczka zbożowe miksuję z roztopionym masłem. Przekładam do pucharków, lekko dociskam łyżeczką i odstawiam na parę min do lodówki. W tym czasie ubijam śmietanę, a w drugiej miseczce miksuję mascarpone z cukrem pudrem. Na zmiksowanych ciasteczkach, odstawionych do schłodzenia, układam plasterki bananów. Następnie łączę delikatnie bitą śmietanę z mascarpone i przekładam do pucharków. Dodaję po łyżce dżemu jeżynowego, a na wierzchu układam naokoło szklanki borówki, na środku zaś pokrojone truskawki i kiwi, maracuję oraz listki świeżej mięty.










2 komentarze :

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Informuję, że smakowało obłędnie. Niestety deser stanowczo za szybko zniknął 😉

      Usuń

Jestem ciekawa Twojej opinii.