czwartek, 5 maja 2016

Biszkoptowy sernik na zimno


Sezon na serniki na zimno uważam za otwarty.
Czekałam na ten czas lekkich ciast i deserów.
Wreszcie można mieć konkretną wymówkę od weekendowego pieczenia.
Do serników na zimno mam wielki sentyment.
Moja mama uznawała tylko te pieczone,
zresztą była mistrzynią w takim cudownym na kruchym spodzie
z misterną krateczką na wierzchu.
Za to moja starsza siostra wspięła się na wyżyny przyrządzania serników na zimno.
Najpierw były wielogodzinne wyprawy z dziećmi do lasu.
Każdy z nas biegał z kubeczkiem w poszukiwaniu jagód.
Powiem szczerze, że pomimo uwielbienia do przyrody,
przeciwko tym wszystkim czynnościom buntowało się całe moje ja.
Jagody były takie malutkie, ukrywały się pod niewielkimi krzaczkami,
las był wielki, duszny, pełen zarośli i bzyczących stworów.
Lubiłam się fajnie ubierać, wystylizować do wyjścia "na miasto",
a tymczasem paradowałam po leśnym gąszczu w wytartych dżinsach
i koszuli z długim rękawem ( specjalny model przeciwkomarowy, który powodował jedynie
niemiłosierną potliwość ).
No, cóż, bez jagód sernik mojej siostry nie istniał.
Niekiedy do tradycyjnej metody z jedynego dostępnego na rynku serka homogenizowanego
dołączały maliny,
a wtedy sernik urastał do wielopoziomowego dzieła sztuki.
To były czasy, a wraz z nimi minęła epoka
na desery z naturalnych składników.

Sernik na zimno z biszkoptem

Składniki:

4 jajka
1/3 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia

gotowa mieszanka do sernika na zimno
1 galaretka truskawkowa
garść borówek

Jajka miksuję z cukrem na najwyższych obrotach. Dodaję przesianą mąkę pszenną, następnie ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Przelewam do okrągłej formy i piekę w temperaturze 180 stopni przez 25-30 min.
Po wystudzeniu ciasto nasączam lekko mieszanką wody z sokiem z cytryny i cukrem.
Na wierzch ciasta wykładam zmiksowaną z mlekiem mieszankę do sernika na zimno oraz polewam tężejącą galaretką z borówkami.
Ciasto wstawiam na 2-3 godz do lodówki.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.