poniedziałek, 23 maja 2016

Najłatwiejsze tartaletki z truskawkami i kruszonką


Jak dobrze, że już są.
Skoro tak długo na nie czekałam,
to będą u mnie gościć często i pod każdą postacią.
Dla truskawek jestem w stanie porzucić miłość
do owoców egzotycznych.
Najbardziej smakują mi oczywiście w formie naturalnej,
bez zakłócających wspaniały smak dodatków.
Wyjątek robię jedynie dla kruchych ciast,
które świetnie komponują się z truskawkami.
Nie wyobrażam sobie niedzielnego, ciepłego popołudnia
bez babeczek z truskawkami.
Nie mam nic przeciwko takiemu deserowi w poniedziałek,
ale z reguły tego dnia nic już nie zostaje po weekendzie.

Tartaletki z truskawkami i  kruszonką

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
pół szkl cukru pudru lub drobnego cukru
100 g masła
2 żółtka
2 łyżki kwaśnej śmietany
szczypta soli
100 g truskawek
bułka tarta

Na kruszonkę:

pół szkl mąki pszennej
1/3 szkl cukru
2 łyżki miękkiego masła

Do przesianej mąki dodaję szczyptę soli i cukier, a następnie posiekane, schłodzone masło, żółtka i śmietanę. Szybko wyrabiam ciasto, zawijam w folię i odkładam na co najmniej 1 godz do lodówki.
Po wyjęciu z lodówki posmarowane masłem i posypane bułką tartą obklejam ciastem. Ciasto nakłuwam widelcem, posypuję lekko bułką tartą, napełniam pokrojonymi truskawkami i posypuję kruszonką.
Piekę w temperaturze 10 stopni przez 2o-25 min.
P.S. Zawsze przygotowuję większą ilość ciasta kruchego, które zamrażam do następnego wypieku.









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.