poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Letnia sałatka z kolorowej cukinii



Blisko domu mam wspaniały sklepik owocowo-warzywny.
Wszystko jest świeże, pachnące, ustrojone we wspaniałe kolory lata,
a nawet i w resztki ziemi z pola.
Pomimo cudowności, jakie oferuje,
omijam to miejsce z daleka.
Najchętniej wyniosłabym stamtąd pełne siaty,
ale boję się, że nie miałabym aż tyle czasu na przetwarzanie tego wszystkiego.
Ostatnio wpadłam więc tylko na szybko
po pomarańczowe pomidory, żółtą cukinię, czerwoną cebulę i świeży koperek.
W drodze powrotnej stworzyłam zarys dobrej, warzywnej kolacji
z udziałem zakupionych warzyw.
Poniżej efekty moich warzywnych fantazji.
Danie na lato w iście słonecznej oprawie,
jak widać na załączonych obrazkach.

Sałatka z kolorowej cukinii

Składniki:

1 zielona cukinia
1 żółta cukinia
1 czerwona cebula
5 pomarańczowych pomidorków
świeży koperek
sól, pieprz
oliwa
ewentualnie kawałek posmażonego fileta z indyka

Cukinie kroję w grubą kostkę, lekko solę i pieprzę i podsmażam na niewielkiej ilości oliwy. o cukinii zawsze dodaję tunezyjską przyprawę tabl, ale nie jest to konieczne. Warzywa wyjmuję na półmisek, następnie podsmażam lekko kawałki cebuli, a na koniec połówki pomidorków ( jedynie od strony skórki ). Łączę wszystkie warzywa, dodaję świeży koperek i ewentualnie kawałki smażonego fileta z indyka ( pozostałość z obiadu ).





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.