sobota, 29 września 2018

Deser z owsianką i figami



Słodkie, ciepłe od dojrzewania w pełnym słońcu,
o unikatowej barwie- takie miałam w zasięgu ręki
podczas miesiąca w ukochanej Tunezji.
Wybierałam, przebierałam, a nie taki kolor,
za miękkie, zbyt niedojrzałe,
a nie na tym straganie...
Teraz z chęcią bym tak powybrzydzała.
Najlepsze okazy, jakie udało mi się tu zdobyć
znalazłam w arabskich sklepach.
Nie oddają jednak letniego smaku
i nie mają tak pięknej barwy.
Chociaż "lepszy wróbel w garści niż...sami wiecie.
Dzisiejsze figi wkomponowałam pięknie pomiędzy
borówki i winogrona w jesiennym fiolecie.
Co za doskonałe śniadanie, a ile zdrowia i pyszności
w jednej szklance !

Deser z owsianką i figami

Składniki:

4 łyżki płatków owsianych
1,5- 2  szkl mleka
2-3 figi
kiść ciemnych winogron
2 łyżki borówek

Płatki zalewam mlekiem, dobrze mieszam i odstawiam pod przykryciem na godzinę. Po upływie czasu kładę na dnie w szklance lub pucharku 2 łyżki gotowych płatków z mlekiem. Z boku naczynia umieszczam po plasterku figi, delikatnie przyciskam. Następnie wrzucam pojedyncze winogrona, na nie znowu owsiankę, a n górę borówki i pokrojone na ćwiartki figi.






1 komentarz :

Jestem ciekawa Twojej opinii.