niedziela, 17 stycznia 2016

Kasza na modłę tunezyjską


Nie podążam ślepo za modą,
mam swoje upodobania kulinarne,
których nie mam zamiaru się pozbywać.
Mój rytm wytyczają pory roku lub zwyczajne, ludzkie odruchy,
jak np. gotowanie ulubionych potraw.
Przyznam, że podoba mi się jedynie moda na zdrowe odżywianie,
nie ekstremelne, wykluczające niemal wszystkie produkty,
lecz świadome, mające na celu poprawę zdrowia i urody.
Tak też jest i z dzisiejszym daniem,
gdzie coraz bardziej popularną kaszę
połączyłam z ładnym kawałkiem wołowiny
i warzywnym sosem.
To zdrowa propozycja, ale jednocześnie pożywna,
bo o tej porze roku szczególnie potrzebujemy energii.

Kasza z wołowiną i kapustą

 Składniki:

300 g dowolnej kaszy ( u mnie prażona )
200-300 g wołowiny ( kark, antrykot )
2 ziemniaki
2-3 marchewki
1/4 niedużej główki kapusty
1 cebula
2 ząbki czosnku
garść cieciorki z puszki
3 łyżki koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, ostra czerwona papryka
olej

Mięso kroję na dość duże kawałki i podsmażam wraz z koncentratem pomidorowym w oleju. Dodaję przyprawy, a po 2-3 min dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek. Ponownie mieszam, a po chwili dodaję stopniowo wodę tak, aby w ostateczności przykryła mięso. W zależności od rodzaju wołowiny mięso gotuję przez 30-45 min, a po tym czasie wrzucam do sosu pokrojoną na duże kawałki marchewkę, cebulę oraz kapustę. Po kolejnych 10 min gotowania dodaje pokrojoną w pióra cebulę i podzielone na pół ziemniaki, a 5 min przed końcem cieciorkę. Sos gotuję do miękkości mięsa i warzyw.

Ugotowaną wcześniej kaszę polewam sosem, a na wierzchu układam mięso i warzywa.










Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.