niedziela, 24 stycznia 2016

Kokosowo - kukurydziany obiad kremowy



Tej zimy zestaw obowiązkowych zup
w naszym domu wygląda imponująco.
Nie dość, że pojawiają się klasyki,
to i nie brak egzotycznych odpowiedników
w płynnej postaci.
Sama nie jestem wielką miłośniczką zup.
Być może odczuwałam przesyt
po gotowaniu urozmaiconych wersji
dla moich maluchów.
Na szczęście nie były niejadkami,
ale słoiczkowe zupki nie wchodziły w grę.
Miałam wrażenie, że moje ubrania, włosy, całe ciało
mogłyby posłużyć za żywą reklamę wywaru warzywnego.
Teraz sprawy mają się inaczej.
Polubiłam zupy, zwłaszcza nietypowe rozwiązania,
jak łączenie słodkiego z ostrym,
słodkiego z kwaśnym,
dodawanie elementów orientalnych.
Dzieci u(do)rosły, więc mam pole do popisu.

Krem kukurydziany z mleczkiem kokosowym

Składniki:

2 puszki kukurydzy
1/4 kostki masła
3 marchewki
1 pietruszka
1 cebula ząbki czosnku
kawałek imbiru wielkości kciuka
1 litr bulionu warzywnego lub 2 kostki rosołowe
szklanka mleczka kokosowego
sól, pieprz, ostra mielona papryka

W dużym garnku roztapiam masło. Wrzucam kukurydzę, podsmażam 5 min następnie dodaję pokrojoną w kostkę cebulę, przez cały czas mieszam. Po kolejnych 5 min wrzucam przeciśnięty przez praskę czosnek. Po chwili całość zalewam bulionem i uzupełniam wodą. Dodaję pokrojone w kawałki warzywa, przyprawy oraz starty imbir. Zupę gotuję przez ok. pół godz. Na koniec dodaję mleczko kokosowe, doprowadzam do wrzenia, a po wystygnięciu miksuję.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.