poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Aromatyczną bagietka z czosnkiem niedźwiedzim


Pędzę do Was z propozycją na szybką i wyjątkowo aromatyczną kolację,
zanim zacznie się niemiecki
szał szparagowy.
Wcześniej w Polsce kupowałam od czasu
do czasu czosnek niedźwiedzi,
ale nie było łatwo go zdobyć.
Niemcy są nieźle zakręceni, jeśli chodzi
o te piękne, zielone liście.
W sezonie są dostępne wszędzie,
a i często za korzystną cenę z ekologicznych gospodarstw.
Kobiety wymieniają się przepisami na pesto, suszą, zamrażają i pytają,
co mają zrobić z kilogramami liści.
Ja poszłam na łatwiznę, bo posiekane
dodałam wraz z masłem do bagietki.
Uwierzcie, że już nigdy nie sięgniecie
po gotową.
Chrupiąca, z roztopionym masłem
i posmakiem czosnku sprawia,
że sąsiedzi otwierają drzwi i węszą
po całym domu.

Bagietka z masłem i czosnkiem niedźwiedzim

Składniki :

gotowa bagietka
1/3 kostki masła
kilka liści czosnku niedźwiedziego
duży ząbek czosnku
świeża natka pietruszki
sól, pieprz

W miseczce ucieram masło z posiekanymi liśćmi czosnku, natką i drobno pokrojonym czosnkiem. Dodaję szczyptę soli i odrobinę pieprzu.
Gotową bagietkę nacinam wzdłuż i napełniam czosnkowym masłem. Piekę przez 5-7 min w temperaturze 180 stopni lub do zrumienienia.
Pozostałe masło można zamrozić i wykorzystać przy następnej okazji.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.