niedziela, 15 lipca 2018

Lekki lunch ze świeżych pomidorów


Latem można żyć bez obiadu. 
To ta cudowna pora roku, 
kiedy wystarczy się posilić sałatką
czy miseczką sezonowych owoców. 
Często tak żyjemy, zwłaszcza gdy słońce 
nie ma litości i wdziera się przez szpary okiennic. 
Z drugiej strony jednak nieraz mi żal 
tyłu pięknych, dorodnych warzyw. 
Jak tu patrzeć bezczynnie na tyle kolorów 
i jak oprzeć się ich zapachowi. Dlatego też, pomimo dzisiejszego upału 
sięgnęłam po cieplutkie, nagrzane od słońca pomidory. 
Zainspirowałam się kuchnią tunezyjską i zobaczcie, jaki efekt. 
To jedno z moich ulubionych dań 
z naszych egzotycznych wakacji. 
Pod tunezyjskim niebem smakuje jeszcze lepiej.

Tunezyjska ojja z pomidorami i cebulą

Składniki:

2 jajka ( po 1 na osobę ) 
2 duże pomidory oraz kilka malutkich, najlepiej kolorowych 
pół białej cebuli
pół czerwonej cebuli (obie małe ) 
świeża natka pietruszki 
sol, pieprz, odrobina harissy lub ostrej papryki, cumin
oliwa 

Na oliwie podsmażam pokrojoną w pióra cebulę, u mnie rodzaje, możecie tylko białą. 
Po chwili dodaję pokrojone w grubą kostkę pomidory oraz małe w talarki. Dodaję przyprawy, po chwili wlewam pół szkl wody. Po 2 min wbijam po 1 jajku na osobę  przykrywam pokrywką  aby białko się ścięło. Gotowe danie posypuję świeżą natką pietruszki i pokrojonymi, małymi pomidorami. Podaję ze świeżą  chrupiącą bagietką. 




1 komentarz :

Jestem ciekawa Twojej opinii.