środa, 11 lipca 2018

Obiad w śródziemnomorskim stylu


Spójrzcie na prezentację dzisiejszego dania.
Dla mnie to kwintesencja kuchni śródziemnomorskiej.
To smak zawierający wspomnienia z wakacyjnych wojaży,
niepozorne knajpki ukryte na końcu rybackiej osady 
aromat grillowanej papryki
i podsmażanej w oliwie cieciorki,
bogato posypanej cuminem.
Nie jest to jednak danie, które znajdziecie pod określoną nazwą.
Po prostu miałam ochotę na szybki obiad
w letnim stylu i taki też sobie wymyśliłam 
Wiedziałam, że wywoła falę tęsknoty za ulubionymi miejscami.
Trochę egoistycznie, prawda?
O sobie też musimy od czasu do czasu pamiętać 

Obiad w śródziemnomorskim stylu

Składniki :

1 jajko lub 2 (jeśli nie jadacie sami
kawałki kolorowych papryk
4-6 małych  kolorowych pomidorów
kilka listków dowolnej sałaty
garść cieciorki z puszki
sol, pieprz, cumin
oliwa

Na patelni podsmazam kawałki papryki. Dodaję jedynie łyżkę oliwy  Najlepszą opcją byłoby szybkie grillowanie. Jeśli macie możliwość, to tak zróbcie. Kiedy lekko się przypieką, dodaję połówki pomidorów. Po chwili zdejmuję warzywa z patelni, a wrzucam cieciorkę, posypaną cuminem.
Na talerzu układam naokoło małe listki sałaty, podsmażane warzywa, na środku cieciorkę, a na niej jajko lub jajka sadzone, które smażę dopiero wtedy, gdy warzywa są już ułożone.
Nie zapomnijcie o świeżym, pachnącym pieczywie w formie dodatku.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.