piątek, 14 sierpnia 2015

Awaryjne grillowanie w razie ewentualnego deszczu



Kiedy tak patrzę na coraz więcej opadających liści
i coraz wcześniejsze zachody słońca,
to ogarnia mnie fala nieopisanego żalu.
Chciałabym zatrzymać jak najwięcej lata,
poupychać, ile się da, do słoików,
nawdychać się na zapas letniego powietrza.
Mam zamiar wykorzystać każdą wakacyjną chwilę,
a w razie niepewnej pogody pogrillować,
choćby to miało się odbywać na domowym balkonie.
Z taką perspektywą jest mi znacznie łatwiej wykorzystać i docenić ostatnie dni upalnego lata.
Dodam tylko, że na mojej głowie jest tylko doprawienie mięsa
i przygotowywanie sałatek.
Całą resztą zajmuje się mój syn,
który z wielkim zaangażowaniem wkracza w męski świat pilnowania mięsa,
przekładania, odpowiedniego zrumieniania.
No, ukochane córeczki przychodzą z chęcią na gotowe,
a niekiedy, w porywie niespodziewanych uczuć rodzinnych,
ładnie nakryją do letniego, balkonowego stołu. 

Przykładowy zestaw na domowy grill

Składniki:

skrzydełka w musztardzie, pieprzu i cytrynie
skrzydełka w ostrej papryce
mostek z baraniny (  tylko sól i ipeprz )
merguez ( ostre kiełbaski z baraniny )
zrolowane plastry boczku ( niestety gotowe )







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.