poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Naleśniki z tuńczykiem i oliwkami pod beszamelem


Uwielbiam połączenie tuńczyka z oliwkami.
Przypomina mi wakacyjne powroty z tunezyjskiej plaży,
bajecznie zachodzące słońce i pachnącą solą morską opaleniznę.
To nasza letnia, egzotyczna codzienność
przeniesiona do polskiego domu.
Do porcji wspomnień dodałam odrobinę ulubionego sera
i lekko piekącą w język harissę,
a potem zawinęłam w puszyste naleśniki
Kiedy ukryłam je pod beszamelem,
to otrzymałam ciekawe danie obiadowe.
W ten sposób mam kolejną odmianę w tygodniowym planowaniu menu.

Naleśniki z tuńczykiem i oliwkami

Składniki

Na naleśniki: 

3 jajka
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mleka
pół szklanki wody
30 g oleju lub płynnego masła
szczypta soli
olej do smażenia naleśników
pół szklanki jogurtu naturalnego

Na nadzienie:

puszka tuńczyka
200 g sera żółtego o wyrazistym smaku
garść oliwek
harissa
oliwa

Usmażone naleśniki smaruję niewielką ilością harissy, skrapiam oliwą, dodaję starty ser żółty, tuńczyk i oliwki. Naleśniki składam w formie kwadratu. Kiedy planuję danie obiadowe, wówczas nadziane naleśniki polewam je sosem beszamelowym i przez chwilkę zapiekam.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.