sobota, 25 listopada 2017

Fast food na domowy obiad


Bardzo często moje potrawy oznaczam #healthy i robię to z pełną świadomością,
bo gotuję z głową i zdrowo.
Dzisiaj raczej użyję #yummy, bo to oddaje właściwy character dania.
Sposób połączenia frytek z sosem podpatrzyłam w pewnej sieci fast foodów
i postanowiłam przenieść go do swojej kuchni.
Sos z mięsem jest wytworem mojej wyobraźni.
Możecie go zmodyfikować lub ulepszyć dodając kukurydzę czy czerwoną fasolę.
W połączeniu z frytkami odpowiada mi w najprostszej wersji.

Fast food na domowy obiad

Składniki:

500 g opakowanie frytek
400 g mielonej wołowiny
200-300 g startego na grube wiórki sera
2 łyżki koncentratu pomidorowego
pół cebuli
1 ząbek czosnku
sól, pieprz, mielona ostra papryka
olej

Podsmażam mięso mielone, po 2-3 min dodaję posiekaną cebulę oraz przyprawy.
Po zamieszaniu i smażeniu przez kolejne 2 min dodaję koncentrat pomidorowy i przeciśnięty przez praskę czosnek. Mieszam dobrze wszystkie składniki, a po kolejnych 2 min wlewam wodę do przykrycia mięsa. Sos gotuję przez ok. 15 min, pamiętając o uzupełnianiu wody.
Upieczone pod koniec gotowania frytki wyjmuję na papier kuchenny, aby usunąć nadmiar tłuszczu. Przekładam je na tackę do pieczenia, zalewam sosem z mięsem i wierzch posypuję obficie serem.
Podpiekam w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem przez 10 min.










Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.