sobota, 4 kwietnia 2015

Nie kebab w bułce, tylko zdrowsza sałatka gyros



Są sałatki, które pojawiają się i znikają bez echa,
ale ta do nich nie należy.
Od początku przemówiły do mnie składniki,
które ją tworzą, bo należą do moich ulubionych.
Niewątpliwą jej zaletą jest dodatek mięsa,
a nawet jego konkretna ilość.
Wobec perspektywy zjedzenia takiej ilości sałatki
żaden mężczyzna nie pozostanie obojętny.
Mamy więc zatem prosty sposób na przekonanie naszych panów
do zjedzenia choć trochę zieleniny.
No, może nie aż tak prosty,
bo wymaga drobnego pokrojenia produktów i ich warstwowego poukładania.
Do tych czynności proponuję Wam posłużyć się partnerem,
niech to będzie jego wkład pracy.
Ja już takiego znalazłam,
co prawda ma dopiero -naście lat, ale świetnie sobie radzi z obróbką cebuli.

Wielowarstwowa sałatka gyros

Składniki:

400 g mięsa z piersi kurczaka ( duża sałatka lub dwie małe )
5 konserwowych ogórków
1 puszka kukurydzy
2 cebule
pół papryki
sałata lodowa
przyprawa do gyrosa ( gotowa mieszanka )
1 jogurt naturalny ( duży )
1 łyżka majonezu
2 ząbki czosnku
sól, pieprz

Etap pierwszy:

Mięso z piersi kroję w paski, polewam oliwą i posypuję przyprawą gyros. Odkładam na godz do lodówki.

Etap drugi:

W miseczce mieszam jogurt z majonezem. Dodaję wyciśnięty przez praskę czosnek oraz sól i pieprz.

Etap trzeci:

Najpierw kroję w kostkę ogórki, cebulę i paprykę. Na dnie transparentnego naczynia kładę usmażone wcześniej mięso i polewam je odrobiną ketchupu. W następnej kolejności układam warstwami: cebulę, ogórki, kukurydzę, paprykę ( opcjonalnie ) i na układam pokrojoną sałatę lodową.








2 komentarze :

  1. Uwielbiam tą sałatkę :) Niedawno skończyłam ją robić:) Moja rodzina za nią przepada i zazwyczaj znika w oku mgnienia :)
    Pozdrawiam
    Radosnych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i też życzę radosnych Świąt :)

      Usuń

Jestem ciekawa Twojej opinii.