wtorek, 15 marca 2016

Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowo-śmietanowym


 Aż mi trudno dzisiaj uwierzyć,
ale nie cierpiałam placków ziemniaczanych.
Wstyd się przyznać, ale upychałam je po kątach z nadzieją,
że pod nieobecność rodziców uda mi się je skutecznie usunąć.
Teraz nie mam już takiego problemu,
a nawet zaczęłam doceniać charakterystyczny smak placków z ziemniaków.
Podoba mi się ich różnorodność przy wyborze dodatków.
Moja mama lubiła posypane jedynie solą,
jedno z moich dzieci uwielbia je z powidłami śliwkowymi,
a ja w okresie jesienno-zimowym preferuję w zakopiańskim stylu z delikatnym cielęcym gulaszem i serem.
Myślę, że dzisiejsza propozycja będzie odpowiednia do aury za oknem.
Skoro zima przypomniała nam o sobie i sypnęła skandynawskim chłodem,
to pewnie z chęcią przygotujecie solidny posiłek,
który zadowoli całą rodzinę.

Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowo -śmietanowym

Składniki na placki:

5 dużych ziemniaków
1 jajko
pół cebuli
3 łyżki mąki
szczypta soli
olej do smażenia

Na sos:

300 g pieczarek
pół małej cebuli
4 łyżki śmietany
1 łyżeczka mąki
sól, pieprz

Po obraniu kroję pieczarki na plasterki, płuczę i podsmażam na niewielkiej ilości oleju z dodatkiem posiekanej cebuli. Solę i pieprzę, po 3 min podsmażania wlewam wodę i gotuję grzyby przez ok.15 min. Pod koniec dodaję śmietanę wymieszaną z mąką. 

Ziemniaki i cebulę ścieram na tarce, odstawiam na chwilę na bok, po czy usuwam nadmiar płynu.Dodaję jajko, mąkę oraz sól. Po dobrym wymieszaniu smażę nieduże placki na oleju, rumieniąc je z dwóch stron. Świeżo usmażone placki polewam obficie sosem pieczarkowo-śmietanowym. Posypuję pieprzem z młynka i podaję z sałatką z kiszonych ogórków, czerwonej cebuli i koperku.











Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.