sobota, 9 lipca 2016

Kawowy deser z mascarpone i michałkami


Do dzisiaj mój syn nie może mi wybaczyć pewnego wypieku,
który miał się pojawić na jego majowych urodzinach..
Nie padło wiele słów, tylko dobitne :
"Mama, no żebyś T Y mi nie zrobiła tortu ?"
Ma rację, to niepodobne do osoby,
która celebruje każdy dzień
i najmniejsze pozytywne wydarzenie potrafi przekształcić
w coś spektakularnego.
Musiałam się jakoś wkupić we względy mojego nastoletniego chłopca.
Jest wielbicielem tiramisu i michałków.
Gdybym wiedziała, że tak polubi te ostatnie,
to dalibyśmy mu na imię Michał.
Postanowiłam połączyć te dwa smaki
w lekki, letni deser.
Syn był zachwycony,
a z okazji skorzystali i inni członkowie rodziny.

Kawowy deser z mascarpone i michałkami

Składniki:

2 opakowania mascarpone ( każde 250 gr )
300 śmietanki 36 %
1 paczka małych, okrągłych biszkoptów
8-10 cukierków typu michałki
1,5 szkl naparu z kawy
3-4 łyżki cukru pudru

Na spodzie naczynia układam namoczone w zimnym naparze z kawy biszkopty. Mascarpone mieszam z 3 łyżkami cukru pudru i ubitą śmietaną. Biszkopty przykrywam połową masy z mascarpone.. Ponownie układam namoczone w kawie biszkopty. Następnie dodaję pozostałą część kremu z  mascarpone. Wierzch dekoruję pokrojonymi michałkami i posypuję kakao.
Deser wstawiam na co najmniej godzinę do lodówki.









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.