czwartek, 29 marca 2018

Pomidorowa shakshuka z ośmiorniczką i cieciorką


Przed Wielkanocą moje myśli automatycznie krążą wokół jajek
To bardzo wdzięczny produkt,
który pozwala rozwinąć kulinarne fantazje.
Wielokrotnie często włamania Was tunezyjską shakshuką.
To danie, z jajkami w pomidorach w roli głównej często ratowało mnie z opresji
Dzięki niemu problem szybkiego obiadu
przestawał mi zaprzątać głowę
Na shakshukę zawsze był dobry czas
czy to w upalne południe
czy w doskwierający mróz
Tym razem chciałam  aby to danie
zachowało swoją prostotę,
a jednocześnie dodałam mu trochę pikanterii.
U mnie na pewno pojawi się na wielkanocnym śniadaniu.

Pomidorowa shakshuka z ośmiorniczką i cieciorką

Składniki :

4 pomidory
2 jajka
czerwona cebula
duży ząbek czosnku
ośmiorniczka  z puszki
2 łyżki ugotowanej cieciorki
kilka listków rukoli
świeża natka pietruszki
sól, pieprz, łyżeczka cuminu
1 łyżeczka harissy lub ostrej papryki
oliwa lub olej

Na patelnię wlewam niewielką ilość oliwy lub oleju, dodaję pokrojone w grubą kostkę pomidory. Jeśli macie ochotę możecie wcześniej całe zanurzyć we wrzątku, aby pozbawić skórki. Do pomidorów dodaję pokrojoną w pióra cebulę i posiekany czosnek oraz przyprawy. Smażę przez ok. 5 min. Zalewam wodą, a po kolejnych 5 min dodaję kawałki ośmiorniczki i cieciorkę. Gotuję jeszcze przez chwilę  przy czym pilnuję poziomu wody. Następnie delikatnie sadzę jajka ( po 1 na osobę ), przykrywam patelnią. Po ścięciu jajek dekoruję wierzch listkami rukoli, piórami cebuli i posypuję świeżą natką pietruszki,
Do shakshuki polecam świeżą bagietkę lub chrupiące bułeczki.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.