sobota, 19 maja 2018

Szparagowo - cukiniowa zapiekanka z ziemniakami


Ta zapiekanka w stylu tunezyjskiego #tajine nie była w planie.
Szukałam pomysłu na lekki obiad,
niby na ciepło, ale nie gorący,
a przy okazji czegoś do zabrania do pracy..
Z poprzedniego obiadu zostały mi jeszcze szparagi, dokupiłam 2 cukinie
i bez wielkiego wysiłku wymyśliłam coś,
czym możecie się zajadać w upalne dni.
Gwarantuj, że pokochacie ten smak
i lekkość idealną na obiad, kolację przy winie czy na pikniku z przyjaciółmi

Zapiekanka ze szparagami i cukinią

Składniki :

5-6 zielonych szparagów
2 cukinie
4 ziemniaki
pół czerwonej cebuli
5 jajek
100 gr startego emmentalera
2 łyżki tartej bułki
sól, pieprz  łyżeczka kurkumy

Na patelni podsmazam ziemniaki pokrojone w kostkę  z dodatkiem soli, pieprzu i kurkumy. Kiedy zaczną się rumienić, dodaję pokrojoną w pióra cebulę i szklankę wody. Gotuję przez 5-7 min.
W międzyczasie gotuję pokrojone na kawałki szparagi, po 5 min do tej samej wody wrzucam pokrojoną w grube plastry cukinię. Po 3 min wyjmuję warzywa z wody.
W misce rozbijam trzepaczka jajka, dodaję ser i bułkę tartą. Bardzo dobrze wszystko mieszam. Teraz wlewam ziemniaki z powstałym sosem, dodaję szparagi, cukinię posiekaną natkę pietruszki oraz proszek do pieczenia. Po dokładnym wymieszaniu przelewam całość do natłuszczonej i posypaną bułką tartą formy
Piekę w temperaturze 180 stopni przez ok. 30 stopni.
Zapiekankę podzieliła na dwie części i pieklam w różnych formach. Jeśli będziecie używać tylko jednej, wówczas musicie wydłużyć czas do ok. 45 min.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.