sobota, 30 stycznia 2021

Szybka sałatka z jajkiem i kukurydzą



Jajka na twardo uważam za bardzo wdzięczny element w kuchni. Bywają chwile, że moje zapasy miernie wyglądają albo nie mam akurat weny twórczej, wówczas powyższy produkt mnie zawsze ratuje. Jajka są niezastąpione i niezawodne. Nie trzeba naprawdę wielkich wysiłków, aby stworzyć z nich wspaniale, lekkie danie. Nie wymagają wyszukanych dodatków, jak w dzisiejszej sałatce. Wystarczy kilka składników, których używamy na co dzień. Dzisiaj wykorzystałam szynkę, kukurydzę i pomifory. Jest to propozycja na szybki i zdrowy posiłek w ciągu tygodnia, a jeśli dodacie kawałki wędzonego łososia lub koktajlowe krewetki, wówczas sranie się ekskluzywnym daniem na weekend.

Sałatka z jajkiem na twardo i kukurydzą

Składniki:

4 jajka ugotowane na twardo

4-5 plasterków dowolnej szynki

2 pomidory

3 ogórki konserwowe

2 łyżki konserwowej kukurydzy

pół średniej cebuli

2 łyżki oliwy, 1 łyżka octu winnego

sól, pieprz do smaku, pół łyżeczki ziół prowansalskich

świeża natka pietruszki

Ugotowane na twardo i ostudzone jajka kroję na duże kawałki, następnie pomidory i ogórki konserwowe. Dodaję pokrojoną w kostkę cebulę i kukurydzę. Całość doprawiam i polewam oliwą z octem winnym. Posypuję drobno posiekaną świeżą natką pietruszki. Gotową sałatkę odstawiam na godzinę w chłodne miejsce.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.