sobota, 31 lipca 2021

Orientalny zestaw na letni obiad


Lipcowe Święto Ofiarowania przypadło w tygodniu. Nie planowałam hucznego świętowania, wiedząc, że praca nie pozwoli mi na przygotowanie typowych potraw. Powiem szczerze, że nawet miałam zamiar sobie tym razem odpuścić. Do akcji wkroczył jednak mój syn, że jak to, że JA nic nie zrobię ? To nie w moim stylu. Tak jest, gdy się przyzwyczai dzieci do życia w dwóch kulturach i celebrowania podwójnych świąt. 

Nie pozostało mi nic innego jak zakasać rękawy i udać się do tureckiego sklepu. Dla tradycji kupiłam baraninę, która jest najważniejszym elementem tego święta. Niestety nie ukatrupiłam barana własnymi rękoma, ale zrobili to za mnie fachowcy. Do tunezyjskiego dania z mięsem, posypanego obficie cebulką i świeżą natką pietruszki, przygotowałam lekką sałatkę, typową dla tego regionu. Nie mogło zabraknąć mojej ukochanej baklawy oraz arbuza i melona. 

Lato jest tą piękną porą roku, kiedy tak łatwo jest zaaranżować piękny stół. Wystarczy danie główne, sałatka, sezonowe owoce, dowolny deser i garść cudownych, barwnych płatków kwiatów. To dzięki nim jest świeżo i klimatycznie. Tak smakuje i wygląda orientalne lato.

Orientalny zestaw na lato

tunezyjski sos z baraniną z dużą ilością posiekanej cebuli i świeżej natki pietruszki

tunezyjska sałatka z posiekanych ogórków, pomidorów, z dodatkiem tuńczyka i jajek na twardo

turecki jogurt

tureckie chlebki z czarnuszką

baklawa lub dowolne slodycze z syropem 

melon, arbuz

oliwki, cytryny lub limonki

posiekana cebula i świeża natka pietruszki

sok z granatów, ayran









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.