czwartek, 2 grudnia 2021

Kruche pomarańczowo-kakaowe gwiazdki



Nasze przedświąteczne wypieki nie mogą być kompletne bez kruchych ciasteczek o pomarańczowej nucie. Mają doskonały smak i są bardzo kruche, więc nie potrzebują dodatków. Dzięki temu mogą być też ciasteczkami na ostatnią chwilę. Ja postanowiłam je udekorować. Myślę, że przemówiła za tym moja tęsknota za pieczeniem z dziećmi. Efektem końcowym było zawsze wielkie lukrowanie i posypywanie malutkimi kuleczkami.  

W tym roku sama, w ramach idealnego odprężenia, sama zajęłam się dekorowaniem. Zapytałam syna czy nie za dużo tych cudownych posypek. "Mama, przecież w świętach chodzi o przesadę"- stwierdził. Ok, to jestem rozgrzeszona. A swoją drogą, to polecam Wam taką terapię.Mozna się nieźle odprężyć, bo przecież nie o perfekcyjne wzory tu chodzi.

Kruche pomarańczowo-kakaowe gwiazdki

250 gr mąki

100 gr drobnego cukru

125 gr masła

1 jajko

kilka kropli pomarańczowego olejk

1 cukier waniliowy

szczypta soli

cukier puder do lukru ( plus odrobina gorącej wody ), kolorowe barwniki spożywcze

różne rodzaje posypki, gotowe elementy z cukru z zimowym motywem

Do ciemnej wersji dodatkowo:  1 lyżka kakao, 1 łyżka cukru, 1 lyżka mleka

Do sypkich składników dodaję 1 jajko, posiekane masło i olejek zapachowy i szybko zagniatam ciasto. Dzielę je na połowę i do drugiej części dodaję kakao, cukier i mleko ( po łyżce ). Obie kule zawinięte w folię spożywczą chowam na godzinę do lodówki.

Rozwałkowuję ciasto i za pomocą wykrawaczek w kształcie gwiazdek wycinam ciasteczka. Piekę je w temperaturze 170 stopni przez ok. 8-12 min ( w zależności od grubości ciastek )

Ostudzone ciasteczka dekoruję białym i kolorowym lukrem, ozdabiam kolorowymi posypkami lub naklejamy gotowe elementy z cukru.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.