piątek, 18 grudnia 2015

Śledzik nie na raz, ale na dwa



W moich kulinarnych poczynaniach świątecznych istnieją dania,
które nie wymagają pracy i przygotowań.
Są to potrawy, które same potrafią się obronić swoim smakiem.
Takie miejsce w mojej kuchni zajmują śledzie.
Nie wiem, czy to magia świąt sprawia,
że o tej porze roku smakują mi wyjątkowo dobrze.
Moja Mama przygotowywała jej od lat tak samo, bez udziwnień i nowatorskich pomysłów.
Wystarczył dobry olej, cebulka i pieprz,
no i pewnie jej cudowne ręce, które w zwyczajne śledzie tchnęły całą matczyną miłość.

Nie zapominajcie, że ja obchodzę święta w polsko-tunezyjskim domu.
Kiedy na stół wkracza ryba, nie może zabraknąć śródziemnomorskiego kuminu.
Spróbujcie posypać szczyptą śledzie, a olej zastąpcie oliwą.
Takie połączenie wniesie odmianę do Waszego rybnego menu.

Śledzie w stylu śródziemnomorskim

Składniki:

4-5 płatów śledziowych
cebula
oliwa
kmin rzymski ( kumin, cumin )
świeżo mielony pieprz
oliwki
natka pietruszki









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.