niedziela, 12 października 2014

Dla Mamy



"Dla mojej Mamy,
w jej wędrówkach niebieskich"...
Znalazłam tę dedykację w książce, którą aktualnie czytam.
Jest piękna i wzruszająca.
Marzę, aby dla mojej nieżyjącej Mamy też zrobić coś podobnego.
Chcę ją uczynić nieśmiertelną, uwznioślić ją jeszcze bardziej,
rozświetlić jej nieziemski byt.
Przed rokiem zrobiłam jej jesienną sesję zdjęciową.
Nie wiedzieliśmy, że to będą jej ostatnie urodziny.
Może ona wiedziała, przeczuwała.
Piszę w nocy 11 października,
dzisiaj skończyłaby 78 lat.
Jeszcze nie byłam na jej grobie,
mam wymówkę, że nie mam kiedy pojechać.
Tak naprawdę to brak mi odwagi na przyswojenie prawdy,
na spojrzenie zimnej tabliczki z jej imieniem.
Ciągle zapalam dla niej znicze,
rozświetlam dom świecami, wieczorem żegnam się z jej portretem,
uśmiecham się do niej o poranku.
Zawsze jest ze mną...

Dzisiaj zrobiłam knedle ze śliwkami.
To mój hołd dla niej.
Smakowały jak słodkie wspomnienie,
choć przykryte były łzami...


Knedle ze śliwkami i mój przepis dla Was

Składniki:

- 1 kg ziemniaków,
- 250 gr mąki pszennej
- 2 lub 3 jajka
- 100-120 g masła
- 3-4 łyżki bułki tartej
- 15-20 śliwek ( najlepiej węgierek )
- śmietanka lub cynamon

Etap pierwszy:

Ziemniaki obieram, gotuję w osolonej wodzie, odcedzam i studzę. Następnie je miksuję, ale równie dobrze można użyć praski do ziemniaków. Do masy ziemniaczanej wbijam jajka i dodaję mąkę. W trakcie wyrabiania sprawdzam, jaka jest konsystencja i decyduję, czy wykorzystać całość przygotowanej mąki.
Myję i kroję śliwki na połówki.

Etap drugi:

Z ciasta formuję kulki, które rozpłaszczam. Na środku umieszczam połówkę śliwki i dodaję pół łyżeczki cukru ( bardzo lubię brązowy ). Ulepione knedle układam na posypanym mąką blacie i stopniowo wrzucam do lekko osolonego wrzątku. Po odcedzeniu polewam zrumienioną na patelni bułką tartą z masłem i posypuję cukrem.
To wersja mojej ukochanej Mamy, ale smaczne są też knedle polane śmietanką i posypane cukrem i cynamonem.























Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestem ciekawa Twojej opinii.